Hamilelikte Beslenme -Bolum 1-

Posted on Updated on

Icininizde baska bir canliyi daha tasidiginizi ogrendikten sonra omuzlariniza bircok sorumluluk biniyor. Artik onun hayatindan, sagligindan siz sorumlusunuz. O kucuk canli icinizde buyuk bir hizla buyurken onun bu buyumesini iyi beslenme ile desteklemek sizin sorumlulugunuz. Artik yediginiz ve yemediginiz hersey icinize dert olacak. Ne kadar korkutucu degil mi =((( Tabii bu arada sizin formunuz da onemli. Neticede siz sadece bir anne degil ayni zamanda bir kadinsiniz da……

Bu surecte oyle enteresan seyler olacak ki, alakasiz seyleri ayni anda yemek isteyeceksiniz. Ya da benim gibi caniniz hicbirsey yemek istemeyecek.

Simdi sizin dikkat etmeniz gereken en buyuk tuzak “iki kisilik yemek”  

Boyle birsey yok! unutun bunu! cevrenizdekilerin “sen artik iki can tasiyosun” gazina gelmeyin! bilimsel olarak bu surecte her zaman tukettiginiz kaloriden %10 fazla tuketmeniz yeterli.

ve bu kaloriyi saglikli besinlerle doldurmalisiniz


aslinda onerilen formul su:

Ilk 3 ay: normalde gunluk aldiginiz kaloriyi 100 kalori arttirin. Bunu mesela ekstradan 1 bardak sut ile yapin.

ikinci 3 ay: tukettiginiz kaloriyi 250 kalori arttirin. Ceviz, findik gibi bir avuc yagli tohum ve elma ile bunu saglarsiniz.

ucuncu 3 ay: 300 kalori artis ideal. yogurt ve meyve bu son donemde size iyi gelecek =))

ilk 3 ayda cok az kilo alirsiniz.bu donemde kiloyu siz bebeginizden daha cok alirsiniz. bu kiloyu vucudunuz bebeginizi beslemek icin kan yapma amaciyla kullanir.

hamileligin sonuna dogru kiloyu bebek alir. haftada yaklasik 250gr =)) eee kuzucuk dunyaya hazirlaniyor:))

kilonun buyuk kismini hamileligin ilk baslarinda almak kuzucugunuzun metabolizmasina zarar verir. Kuzucuk kıtlık yasadiginizi ve kilo depoladiginizi dusunur ki bu da erken dogum riski yasatir!

bazen mideniz bulanir yiyemezsiniz, bazen karsi koyamayacaginiz yiyecekler cikar karsiniza……. Ama bu civarda dolastiginiz surece problem yok. Baskulu cok sik olmasa da haftada bir kullanin derim ben.

yaglar konusuna gelecek olursak;

hamilelikte yaglarin ust bacakta toplanmasi iyidir. Siz benim gibi kendinizi bodur pilic gibi hissetseniz de =) Cunku buradaki yaglar omega 3 acisindan daha zengin.

karin bolgesinde toplanan yaglar insulin direncini arttirir. bebek icin insulin direnci degil insulin duyarliligi iyidir.

leptin ve grelin

leptin ve grelin yemek yeme bicimimizi duzenler.

ismi de sevimli olan leptin, yag dokusu  tarafindan salgilanir ve istahi azaltir.

grelin ise yemek yemek istememize neden olur. 2 saatte bir sizi kiskirtir.

bu iki hormon beyinde savas verir. hangisi baskin gelirse o yonde hareket edersiniz.

yediginiz yiyecekler leptin ve grelinin etkisini azaltir yada arttirir. mesela fruktoz leptinin etkisini azaltir. bircok islenmis gidada fruktoz vardir!  findik, sebze, tam tahillilar, yagsiz hayvan proteini ise grelinin etkisini azaltir.

bir ornekle aldiginiz kilonun dökümü

bebek= 3 kilo

plasenta=650gr

uterus= 1 kilo

amniyotik sivi= 1 kilo

goguslerde depolanan sut= 500gr-1 kilo

kan hacmi= 2-2,5 kilo

yag= 2,5 kilo

doku sivisi= 3 kilo

toplam= 14-15 kilo

zen’den uyarilar, notlar…..

*bilimsel calisma sonuclari yuksek tansiyon, diyabet, obezite gibi ileri yas hastaliklarinin aslinda kuzucugumuza o daha karnimizdayken biraktigimiz bir miras oldugu yonunde!

*emzirme doneminde diyet yapamayacaginizi unutmayin!

*fareler uzerinde yapilan deneyde aburcuburla beslenen farelerin yavrularinin da aburcubura egilimli oldugu ve diger yavrulardan daha fazla yedikleri gorulmus.

*ve unutmayin siz bir kadinsiniz!

anne adayi zen…..

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s