Kabızlık ve Şişkinlik

Posted on

“Hamilelikte Beslenme” yazılarımdan sonra gelen maillerde kabızlık ve şişkinlik soruları geldi. Ben de doğuma hazırlık kursu için evden çıkmadan önce bu konuya kısaca değineyim istedim.

 

Kabızlık, hamileliğiniz boyunca canınızı sıkacak bir problem. Benim de hamileliğim boyunca yaşadığım  sorunların başında sindirim sorunu geliyor.  Oyle ki, her kontrolde doktora söyledigim tek şikayet bu neredeyse. Ve doktorum her zaman ki sakin ve alışmış ifadesiyle, bunun hiç de önemli  olmadığını hissettiriyor. Gerçi ben bunu zaten normalde de yaşıyordum 😦  Malum, hormonlarımız oldukça değişti bu dönemde. Buna bağlı olarak da bağırsak kas dokusunda gevşeme oluyor. Ayrıca rahim büyüdükçe de bağırsaklara baskı yaparak normal çalışmasını bozuyor. Netice, kabızlık……..

 

Engellemek için;


Saflaştırılmıs, işlenmiş yiyecekler yemeyin

Lifli gıdalar tüketin: sebzeler hafif pişmiş ya da çiğ, meyveler kabuklu, ekmekler tam tahıllı yensin. Bezelye gibi baklagiller tüketilebilir. Kuru üzüm, kuru kayısı, kuru incir gibi kuru meyveler yenebilir. Normalde lifli besinleri az yiyorsanız birden yüklenmeyin! Çünkü lifli besinler geçici olarak şişkinlik ve gaz da yapabilir.

Büyük öğünler değil az az sık sık yiyin

Yemeklerinize azıcık buğday kepeği ekleyebilirsiniz

Bol sıvı tüketin; özelllikle de su. meyve sebze suları da iyi gelebilir. Sıcak suya sıkılan limonun iyi geldiği söyleniyor ama bende işe yaramadı. Kuru erik suyu da iyi gelebilir.

Egzersiz, yürüyüş; hamileliğin her aşamasında günde yarım saat-1 saat yürüyebilirsiniz. Ilk 3 aydan sonra da pilates gibi egzersizleri kendinizi zorlamadan yapabilirsiniz.

 

Ben şişkinliği çok fazla yaşamadım, sindirim sorunu kadar beni rahatsız etmedi ama bunu yaşayan çok fazla gebe var. Ben böyle anlarda bebeğimin bundan rahatsız olduğunu düşünerek endişe ediyorum. Ama aslında bu endişem yersiz, çünkü bebeğim amniyotik sıvı içinde güvende, etkilenmiyor. Hatta belki de sizin mide ve bağırsak gurultunuz ona eğlenceli geliyordur 🙂

 

Engellemek için;


Düzenli tuvalete çıkın; kabızlık, şişkinlik ve gaz nedeni

Çok fazla yemeyin; çok yediğinizde sindirim sisteminize yüklenmiş olursunuz

Hava yutmamaya çalışın; hızlı yemek yemek hava yutmanıza neden olabilir. Ya da benim gibi su şişesinden su içerken yutabilirsiniz. Ben bunu engellemek için özel ağzı olan mataradan içmeye çalışıyorum. Yutulan o baloncuklar şişkinlik yapar.

Gaza neden olan yiyecekler yemeyin; soğan, lahana, bürüksel lahanası, brokoli, kızarmış yiyecekler, şekerli tatlılar, baklagiller. Tabi bunları yemiyorsanız yerlerini tutacak besinler almanız gerek. Ben yaşayacağım problemi göze alarak kuzucuk beslensin diye yine de yemeye çalışıyorum 😦

Papaya ve zencefil; gaz sorununa iyi gelenebilecek bitkisel çözümler olabilir

 

Umarım bu tavsiyeler işe yarar. Doktorunuz da çözüm için talsid, mestil gibi bir iki şey önerebilir. Hiçbiri işe yaramazsa, bunun birkaç ay sonra geçeceğini düşünerek kendinizi avutun…….

 

Zen’den uyarılar…


-Hamilelikte ishal tıbbi müdahale gerektirir!

 

anne adayı Zen…….

Bir Cevap Yazın

