Hamilelikte 5. Ay

Posted on Updated on

Hamileliğinizin ‘ını atlattınız  ve 5. ayına üçlü test ile başladınız, ayrıntılı ultrason ve droppler ile devam edeceksiniz… Alın size zorlu bir süreç daha……. Ama ben bu zorlu süreç öncesinde bu ayın size ve bebeğinize getirdiklerine değinmek istiyorum.


Hamileliğinizin 5. ayında hissedecekleriniz;


* artık hamileliğinizi kabullenmiştirsiniz sanırım =)
* vajinadan gelen beyazımsı akıntı
* karın alt bölümünde ağrı ( rahmi yerinde tutan kaslar geriliyor)
* dişeti kanaması (diş problemlerini ayrıca anlatmak istiyorum)
* bacak krampları
* ayak bilekleri, ayaklar, eller ve yüzde şişme (şanslıyım ki bunu hiç yasamadım =) )
* kalp atışının hızlanması
* sırt ağrısı (pilates gerçekten iyi geliyor)
* klasikleşen kabızlık, midede yanma, hazımsızlık, şişkinlik, gaz… =) bunlara alışmış olmalısınız =)
* ciltte renk değişimi -ki bu da bana oldukça uzak =)
*veeeeeeee bu ayın sonunda belki de bebeğinizin hareketlerini hissedebilirsiniz…….


Bebeğinizin 5. ayda gelişimi


Bebeğiniz inanılmaz hızda büyüyor. 
– Bu ayın ilk haftası mevcut yapılar hızla gelisir fakat yeni yapı oluşmaz.
– İkinci hafta bebeğinizin ilk dışkısı bağirsaklarında toplanmaya başlar =) Kulaklar nihai konumuna gelmiştir ve endokrin bezleri birçok hormonu salgilamaya baslamıştır.
– Üçüncü hafta bebeğinizin cildini, iç salgı bezlerini ve duyularını koruyan kremsi verniks kazeoza oluşur.
– Bebeğinizi bazen hıçkırık tutabilir =) karnınızda 2-4sn de bir ritmik sarsıntı hissederseniz şaşırmayın =)
– son hafta kuzunuzun saçları, kaşları oluşmaya başlar =) Eminim sizin hayalinizde zaten oluşmuşlardı=) 
– Bebeğiniz bu ayın sonunda artık 20-25 cm ve yaklaşık 320gr kadar =)


5. ayda beslenme


*protein (günlük miktari 60gr)
*kalsiyum (1.000mg) (250ml yagsiz sutte 296mg, 1 bardak yogurtta 272 mg)
*potasyum (2.000mg) (avakado, patates, incir, muz)(potasyum destegi onerilmez)
*magnezyum (350mg)*fosfor (700 mg) (yeteri kadar protein ve kalsiyum aliyorsaniz  fosfor da aliyorsunuzdur)
*folik asit (folat in sentetik sekli folik asit, dogal sekli olan folasin e gore daha iyi emilir) (nohut, kurufasulye……)
*demir (min 30 mg) (kuru üzüm, kuru kayısı eğlenceli demir kaynaklarıdır)
*cinko (15 mg) (et, süt, tavuk, kuru baklagiller, kabuklu yemisler, yumurta sarısı)
*A vitamini (beta karoten icerir) ( sari, koyu turuncu, koyu yesil yaprakli sebzeler, kuru kayısı) (A vitamininin fazlasi toksik olabilir, bu nedenle en iyisi besin desteği yerine gıdalardan karşılayın)
*B vitamini (rafine edilmemis tam tahillardan, hatta kahvalti gevreklerinden alinabilir)
*B6 vitamini ( et urunleri, sut, yesil yaprakli sebzeler, patates,bezelye,  yulaf ezmesi, muz)
*B12 vitamini (sut ve sut urunleri, alabalik, sigir eti)
*fitokimyasallar (aromali otlar, baharatlar, tahillar, bakliyat, sebzelerde bulunur)
*biyotin (30mcg) (tam tahillar, karaciger,kuru baklagiller, findik, yumurta, karnibahar….)
*gunluk alinan kalorinin %50 si kadar karbonhidrat
*emilimi arttirmak icin C vitamini (idrar yollari enfeksiyonlarını da önler)
*daha fazla meyve, sebze !!!!!!!
*ceviz, findik gibi tohumlardan kaliteli yararli yag alinabilir
*K vitamini (65mcg)(kan pihtilasmasi ve kalsiyumun kemiklere cekilmesi icin) (lahana, karnibahar, yesil yapraklilar, mercimek….)
tuketin.
 
Zen’den tavsiyeler :



– Kendinizi sürekli yorgun hissediyor olabilirsiniz. Siz sık sık dinlenmenin bir yolunu bulun. Ve ne yapıyorsanız daha yorulmadan bırakıp ara verin.


– Sık karşılaşılan baş dönmeleriniz hatta baygınlığınız olabilir. 


* O yüzden yavaş yavaş ayağa kalkın, özellikle de sabahları. 
* Kan şekeri düzeyinizi korumaya çalışın. 
* Çok fazla giyinmişseniz, ısınmışsanız üzerinizdekileri hafifletin. 
* Arabada, otobüste pencereyi açıp biraz hava alın. 


Kendinizi bayılacak gibi hissettiğinizde;


* yere uzanın ve bacaklarınızı havaya kaldırın. 
* Yere uzanamayacağınız bir yerdeyseniz başınızı bacaklarınızın arasına alarak oturun. 
* Ya da bir dizinizi yere koyarak ayakkabınızı bağlıyormuş gibi yapın. 


Gerçekten bayıldığınızda kesinlikle doktora haber verin!!!!!!


– Bir de bel ve sırt ağrıları var…. Vücudunuz bebeğinize hazırlanıyor malum. hareketsiz olan kasık bölgeniz bebek geçişini kolaylaştırmak için gevşiyor, karnınız büyüyor ve iskelet sisteminizin dengesi bozuluyor. Bunun ustüne siz de “hamileliğimi duymayan kalmasın” diye karnınızı öne çıkarmaya çalışıyorsanız….. Hamileliği güçlü karın kasları ile karşıladıysanız ne ala, ama öncesinde buna ilişkin bir çalışmanız yoksa,


* Kilo sınırınızı geçmeyin
* Çok yüksek topuklu, yada çok düz ayakkabı giymeyin. 5cm’lik topuğun ideal olduğu söyleniyor.
* Ağır yük taşımamanız gerektiğini zaten biliyorsunuz. Taşiyacaksaniz belinizi bükerek eğilmeyin, kuvveti bacaklarınıza verin.
* Uzun süre ayakta durmayın. Ayakta bulaşık yıkamak gibi bir iş yapıyorsanız bir ayağınızın altına küçük bir tabure alın.
* Bacak bacak üstune atmayın
* 1 saatten fazla oturmayın
* Sert bir yatakta uyuyun
* başınızın üzerinde bir yere ulaşmaya uğraşmayın mümkün olduğunca
* Stresinizi yenmeyi ögrenin, zor olsa da….
* Ve kendinizi hırpalamadan, yormadan doğru egzersizi yapın.


-Benim gibi yüzüstü ve sırt üstü uyumayı seviyorsanız sizin için zor olacak ama artık sol tarafınıza yatmanız gerekiyor =( (sırt üstü yattığınızda rahminizin bütün ağırlığı sırtınızın, bağırsaklarınızın ve en önemlisi kanın vücudun aşağı kısımlarından kalbe geri taşınmasını sağlayan damarın üzerine biner.)


Zen’den notlar:


Göbek bağı bebeğiniz hareket ettikçe düğümlenmez, kendiliğinden düzleşir. Cünkü göbek bağındaki kan geçişi çok kuvvetlidir.


Plasenta tabiki koruyucudur. Çoğu bakteri plasentayı geçemez. Ama çoğu ilaç kolayca geçer. Dikkatli olun!!!!!!!!


Anne adayı Zen…….

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s