Zen’in Çikolatalı Keki

Posted on Updated on

Hava bu kadar kapalıyken, insanın içinden dışarı çıkmak falan gelmiyorken yapılabilecek en güzel şey fırına bir kek atıp, bir de romantik film seçmektir. Hiçbir şey sıcacık pamuk gibi bir kek ve yanında bir fincan süt ile film izlemenin yerini alamaz…

Zamanım az olduğunda ilk aklıma gelen beni uğraştırmayacak ve bir klasiğim olan “çikolatalı kek”im.

Malzemeler

2,5 su bardağı un

1 su bardağı şeker ( biraz daha şekerli olmasını istiyorsanız şeker miktarını arttirabilirsiniz; ben az şekerli seviyorum ve Rüzgar’a yapmıyorsam yumusak olsun diye esmer şeker kullanmıyorum. Esmer şeker kurabiyede süper ama kekde olmuyor)

4 yumurta

Yarım su bardağı kefir yada süt

1 paket krema

225 gr tereyağ

200 gr kadar sütlü çikolata

1 paket kakao

1 çay kaşığı karbonat (ben kabartma tozu yerine karbonat tercih ediyorum, siz 1 paket kabartma tozu da kullanabilirsiniz)

vanilya

1 çay kaşığından az tuz

Yapılışı

Fırını önceden 170 C’ye ısıtıyorum (fırını çikolatayı erittikten sonra da açabilirsiniz ama unutmamak için en başta açmak en garantisi)

Kek kalıbını önceden yağlayıp hazır tutuyorum. Parmak uçlarına sarılan bir parça streç film yağlama işini kolaylaştırıyor.

20130918-180018.jpg

Çikolataları ince ince doğrayıp benmarie usulü biraz yumuşatıyorum. Aslında ısınmış kremayı üzerlerine döküp spatula ile karıştırarak eritmek çikolatanın yapısını daha iyi korumasını sağlasa da yumuşatma yöntemi daha kolay geldi bugün için.

20130918-180027.jpg

 

20130918-180042.jpg

Kremayı, daha sonra çikolatayi üzerine ekleyeceğinizi göz önüne alarak biraz büyük bir kapta ısıtıyorum ama kaynatmıyorum.

20130918-180100.jpg

Sonra üzerine çikolatayı döküp spatula ile karıştırıp tamamını eritiyorum.

20130918-180114.jpg

Sonra da kefiri ekliyorum. Siz isterseniz süt kullanın ama kefir hem keki yumuşak yapıyor, hamur olmasını engelliyor, hem de tadında fark yaratıyor. Bugünlerde Rüzgar’ın da favorisi olduğundan evde fazlasıyla bulunuyor. Krema da kullanmayacaksanız toplamda 1 bardak süt yeterli olur.

20130918-180123.jpg

 

Un ve şekeri eleyip, karbonat ve tuzu ekliyorum. Kek de gözeneklerin eşit dağilmasını sağladığından eleme işlemini atlamamak gerekiyor. Neticede yumuşak bir kek istiyoruz.

20130918-180052.jpg

Tereyağı ve şekeri mixer yardımıyla çırpıp, yumurtaları teker teker ekleyip çırpmaya devam ediyorum. Ve en son vanilyayi ekliyorum. Vanilya, kabartma tozu, karbonat gibi malzemeleri en son ve havayla temas etmeyecek şekilde eklemeyi tercih ediyorum; etkinliğini koruması açısından. Bunu büyük bir kapta yapıyorum ki bütün malzemeleri bu kapta toplayacağım.

20130918-180132.jpg

 

Un karışımını yavaş yavaş, karıştırdıkça bu kaba ekliyorum ekliyorum. Sonra da çikolata karışımını.

20130918-180139.jpg

Karışım homojen bir kıvama geldikten sonra kaba boşaltıp fırına veriyorum. İyi kabarması açısından çok karıştırmıyorum.

zen'in cikolatali keki

Fırın sıcaklığı: 170 C

Süre: 50 dk

Sonuç yumuşacık çikolatalı bir lezzet.

zen'in cikolatali keki

Zen’in meşhur çikolatalı keki bu kadar kolay…

Afiyet olsun =)

Zen…

Bir Cevap Yazın

