Dondurma Aşkına – Nutellalı Dondurma

Posted on Updated on

ev yapimi dondurma

Çikolatadan daha çok sevdiğim birşey varsa o da dondurmadır. Bizim evde yaz kış dondurma eksik olmaz . Ama sevdiğimiz dondurmaların da ya üretimi ya da ithalatı durur. Katkı maddelerini de düşününce dondurmayı evde yapmak farz oldu. Yoğurt ve krema ile bazı denemelerim oldu ama dondurmadan çok sağlıklı soğuk tatlılardan öteye geçemediler. Birkaç ay önce makina konusunda biraz araştırma yapıp herkesin bayılarak kullandığını söylediği Kitchen Aid dondurma haznesini almaya karar verdim. Zaten evde Kitchen Aid mixer olduğundan mutfakta kalabalık da yapmadı.

Dondurma yapımı püf noktalarına dikkat ettiğiniz sürece çok basit. Süt, yumurta ve şekere istediğiniz aromayı ekleyerek harikalar yaratabilirsiniz. En önemlisi de şef sizsiniz, kendi sevdiğiniz kıvamı, tadı oluşturabilirsiniz.

Dondurma yapımında temel malzemeler

1 litre süt (krema, süt, az yağlı süt, bulursanız yoğunlaştırılmış şekerli sütü birbiriyle karıştırarak kullanabilirsiniz. )

8 yumurta sarısı

1 bardak şeker ( çikolata, meyve gibi şekerli malzeme kullanacaksanız daha az, kendi zevkinize göre)

Şimdi gelelim Zen’in nutellalı dondurmasına…

Ben %100 krema kullanmayı tercih ediyorum. Daha yoğun, ipeksi bir tat elde ediliyor. Yağsız süt kullanacaksanız daha kristalize bir yapı oluşuyor. Sütün içindeki su miktarı ne kadar az olursa kristalize yapı da o kadar az oluyor.  O yüzden sütü bir süre kaynatıp içindeki suyu buharlaştırabilirsiniz. Ama dikkat edin yumurtayı eklemeden önce biraz dinlenmiş, sıcaklığı 90-95 derecelere düşmüş olsun.

Süt ve kremayı birlikte kullanacaksanız sadece sütü ısıtıp kremayı sonradan yumurtalı karışıma ekleyebilirsiniz.

Ben 5 paket (1000ml) krema kullanıyorum. 3 paketi ısıtıp kaynama noktasına getirip ocaktan alıyorum.

Bir kapta yumurta sarısı ve 3/4 bardak şekeri çırpıyorum. Karışımın kremamsı bir kıvama gelmesi gerekiyor.

ev yapimi dondurma tarifi

Deviri yavaşlatıp karıştırmaya devam ederken sütü de azar azar yumurtaların içine ekliyorum. Düşük hızda birkaç dk karıştırıyorum. (yumurta 77 derece civarı pişiyor. Sütün sıcaklığı pişmesini sağlamaya yetiyor.) Yüksek hızda karıştırırsanız karışımın yoğunluğu azalıp daha sıvı oluyor. Bu da makinaya aldığınızda işinizi zorlaştırır.

Kalan 2 paket kremayı ekleyip karışıma yedirdikten sonra  1 kutu nutellayı ilave ediyorum.

Oda sıcaklığına geldikten sonra buzdolabında 6-7 saat bekletiyorum. Bu dinlendirme işini ciddiye almanız gerekiyor. Acele ederseniz kıvamı tutmuyor.

Bu arada benim gibi kitcehen aid ice maker ile yapacaksanız hazneniz her daim dondurucuda hazır olmalı. Değilse 15 saat önceden koysanız iyi olur.

Makinayı kurduktan sonra yavaş yavaş karışımı ekliyorum ve 20dk düşük devirde karıştırıyorum.

Eğer makinasız yapacaksanız bir kaba buz doldurup karışımın bulunduğu kabı da bunun içine yerleştirerek yavaş yavaş düzenli bir şekilde yarım saat karıştırın. Benmarinin soğuk versiyonu yani.

İşlem bittikten hemen sonra bile yenebiliyor ama alışkın olduğunuz dondurma kıvamı için 5-6 saat dondurucuda bekletmeniz gerekiyor. Zamanı kısaltmanız açısından derin bir kaba koymamanızda fayda var.

ev yapimi dondurma

En sonunda ipeksi, yoğun, muthiş bir dondurma çıkıyor ortaya…

Kendi adıma konuşacak olursam yediğim en güzel dondurmalardan birini yine kendim yaptım…..

Zen…

Bir Cevap Yazın

